31 Aralık 2007 Pazartesi

UEFA Tescilli Kral

Biz boşuna Kral demiyoruz ona. Sadece attığı, attırdığı goller için, kırdığı rekorlar için Kral diye çağırmıyoruz onu. Türk futbolunun belli bir yere gelmesi için ortaya koydukları, duruşu, insanlığı, kariyeri... Her şeyi ile bir Kral o. Türk futbolu için Metin Oktay'dan sonra gelmiş en büyük golcü... Bir Galatasaray efsanesi; Hakan Şükür.
Çok yazdılar hakkında. Çok çizdiler, karaladılar onu. Ama atmaya kendisini eleştirenleri yanıltmaya devam etti. Çocuktum o atıyordu, büyüdüm o hâlâ atıyor.
UEFA geçtiğimiz günlerde 2008 Avrupa Şampiyonası'na katılma hakkı elde eden 16 ülkeyi kapsayacak olan UEFA Jübile Ödülleri'ni açıkladı. Türkiye'de son 50 yılın en fazla göze çarpan oyuncusu ise Hakan Şükür seçildi. Haberde Hakan için "Hâlâ Milli Takım ve Galatasaray'ı golleri ile sırtladığı" söylenmiş. Hakan'ın Türk futbolunun 90lı yılların başındaki yükselişinde oynadığı rolün gözardı edilemeyeceğinden bahsedilmiş. Ayrıca kariyeri, rekorları hakkında kısa bilgiler verildikten sonra Hakan'ın açıklamalarına yer verilmiş. Kral şunları söylemiş: "Galatasaray bana teklif getirmeden önce çok tereddüt etmişti. Her ne kadar Milli Takım'a Bursaspor'dayken çağrılmış olsam da orada çok iyi bir performans ortaya koyamıyordum. Fakat en sonunda kulübe katıldım ve bu transferden hem Türk futbolu hem de Galatasaray faydalandı. Hiçbir zaman Avrupa'da büyük bir kulübe transfer olmak zorundaymışım gibi hissetmedim. Çünkü Galatasaray zaten yeteri kadar büyüktü."
Büyüksün Kral, hem de çok.

Hiç yorum yok: