28 Nisan 2009 Salı

Ayıbın Böylesi!

Fenerbahçe'ye Ayhan Şahenk'te uzun süre önde götürdüğümüz maçta 64-68 mağlup olduk ve şampiyonluk hayallerimizi bu sene de erteledik. Yavaş yavaş alışıyoruz da zaten, çok koymamaya başladı bile. Yine de takdirlerin en büyüğünü hak ediyor bizim bayan basketbol takımımız. Sezon itibarıyla en çok övgüyü hak eden Galatasaray şubesidir, o ayrı.
Yine de her şey bir yana, değinilmesi gereken başka bir husus var ki son derece düşündürücü. Yeneriz, yeniliriz... Sorun bu değil. Fakat ben bugün utandım. Hem de çok... Zerre taraftarlık bilincimiz yokmuş bizim yahu. Nevriye Yılmaz ki kendisi 2 sene bu kulübün ekmeğini yemiştir, özellikle maçın son çeyreğinde seri halde küfürlere maruz kaldı. Demek ki bir şeyleri kavrayamamışız henüz. Holiganizm - taraftarlık demiyorum bakın, çünkü buna taraftarlık demek ne mümkün - gözlerimizi öyle bir bürümüş ki hırsımızdan neremizi yırtacağımızı bilemiyoruz. Bu kez ağzımızı yırttık. Hem de ne yırtış... Fenerbahçe taraftarını kötülüyoruz bayan basketboluna bile küfür karıştırdıkları için. Dün akşam itibarıyla onlardan bir farkımız kalmadı ne yazık ki! Öyle bir moral bozukluğu, öyle bir sinir aldı ki beni, elenmiş oluşumuza üzülmeyi bile sonraya bıraktım. Yazık yahu! Vallahi de billahi de yazık. O ağza alınmayacak küfürler edilirken sahada Galatasaray forması için ter döken oyuncular da bayandı. İnsanlığımı geçtim de erkekliğimden utandım. Ağızlarınızı dizginleyemeyecekseniz, hiç gitmeyin bayan basketbol maçlarına daha iyi!

6 yorum:

bilog dedi ki...

Özellikle yenilgiyi çeviremeyeceğimiz anlaşılınca başladı küfürler. Sadece ona da değil Fenerbahçe'ye edilen küfürler de o dakikalarda tavan yaptı.

Soru: Nevriye'ye "Orospu Nevriye" demekle E.Belözoğlu'na "İbne Emre" tezahüratı arasındaki fark nedir? Nevriye'nin bayan olması, bu iki tezahürat arasında hiçbir fark olmadığı gerçeğini değiştirmez bence. Bu ayıpsa o da ayıp. Burdan da şu çıkıyor: Onu yapan taraftar bunu da yapar.

Anıl dedi ki...

Öyle aslında... Fakat "İbne Emre"de bir şey göremiyorum ben. Sonuçta ibnelik bir tercih meselesi... Yine futbol maçlarında "Orospu çocuğu bilmem kim" diye düz gitmek de aynı kapıya girer. Erkek takımlarının maçlarında alışmışız sanki, bağışıklık yapmış artık. Fakat küfürü bayan sporcuların mücadele ettiği sahalarda görmek biraz daha edepsiz geliyor bana.

Anıl dedi ki...

"Aynı kapıya girer" ne demek yahu :) "Aynı kapıya çıkar" olmasın o :)

Mario Jardel dedi ki...

Çok doğru şeyler yazmışsın üstat.. Önemli olan objektif gözle bakabilmek.. Geçen sene esra'ya yapılanları nasıl iğrenç bulduysak bu sene bizden bazı kişilerin fenerli bayan basketçilere ettiği küfürlerde bir o kadar iğrenç. Tamam erkek sporunda da olmasın ama bayan sporunda etilen küfürler eden kişiyi terbiyesizden öte ahlaksız haline sokuyor, çok ayıp

bilog dedi ki...

Kardeşim bir kapıdan çıkılabiliyorsa aynı zamanda o kapıya girilebiliniyodur :) Mantıken yani.

sinem dedi ki...

"orospu nevriye" ile "ibne emre" arasında birçok erkeğin anlayamayacağı ama dev gibi bir fark vardır efendiler.

sen emreye ibne veya ne bileyim pezevenk dersin, o da sana karşılık verir, kol uzatır tribüne. ama bana orospu dersin, "mna koyim" dersin, ben de öyle bakarım. erkek nesli bu fiziksel özelliklerini bir "üstünlük" olarak görmekte bir numara çünkü. benim vereceğim karşılık anca senin yapacağın icraata destek olur, daha nasıl anlatabilirim bilmiyorum.

en basiti, 25,000 hep bir ağızdan emreyle anne tarafından akraba olsa normal geliyor ama ben örnek vermek adına küfür yazınca bile içten içe ayıplandı. evet biliyorum "kıza bak ck ck ck mna koyim dedi" dediniz. ben sizin dediğinizi dedim.