7 Haziran 2008 Cumartesi

Yaprak Dökümü #4

Bir kulübe transfer olan bir futbolcu giderken yanına aldığı valizlere eşyaları yerine büyük beklentileri dolduruyorsa - genellik - çabuk olur dönüşü. Bu dönüşte artık valiz tamamen boştur. Carrusca da bu oyunculardan biriydi. Galatasaray'a transfer olduğu anda başlamıştı aslında söylentiler. Her kafadan başka ses çıkmasına alışığızdır transfer dönemlerinde. Uyduruk spor gazetelerinde köşe yazarlığı yapmakta olan ve futbolu en iyi kendilerinin bildiği sanan isimler durmaksızın yazarlar. İşleri odur çünkü. Türkiye'ye çok sıklıkta yıldız oyuncu gelmez. Ben Türk spor yazarlarının öyle oturup da Avrupa liglerinden maçları takip ettiklerini sanmıyorum. Elbette ki çok bilgili isimler de yok değil. Ancak genelleme yapıyorum zaten. Dolayısıyla hayatlarında bir kez dahi izlemedikleri bir oyuncu bir Türk takımına transfer olduğunda o adam hakkında bile ahkam keserler. Ezkaza tutarsa felâket senaryoları "Ben demiştim" gazeteciliğine de başlarlar. Ben hiçbir zaman yeteneğinden şüphe duymadım Carrusca'nın. Yetenekli de zaten. Ancak fizik gücünden son derece yoksun bir futbolcuydu. Kaldı ki Carrusca, Güney Amerikalı bir futbolcu. Arjantin gibi bir ülkeden çekip Avrupa'yı Orta Doğu ile birleştiren bir ülkeye gelmek kolay değil. Şimdi demesin kimse bana "Eee Fenerbahçe'de Güney Amerikalı oyuncu gırla" diye. Bunu inkar etmiyor kimse. Bir Güney Amerika karması gibi mücadele ettikleri için hiçbir oyuncu zorluk çekmiyor. Ancak bizim takımda Carrusca'nın dilinden anlayacak bir adam yoktu. Lincoln deseniz o hepsinden sorunlu.
Kısacası birçok Galatasaraylı'nın duaları sonunda kabul oldu. Carrusca artık Galatasaray'da değil. En azından yabancı kontenjanımızın boşa harcanmayacak olmasına sevineyim ben de.

1 yorum:

bilog dedi ki...

bu adamdan hiç yararlanamadığımız için çok üzülüyorum. ama ona harcadığımız para ve kontenjandan kurtulduğumuz için de seviniyorum. zarardı bu adam. zararın neresinden dönersek kârdı:) büyük takımız biz, bir oyuncunun özellikle bir yabancının pişmesini bekleyemeyiz. doğru karar!